اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران

امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

خبر شماره ۱۱۰۹

پیگرد قانونی برای تبلیغات رستوران‌های بدون پروانه کسب

تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ , بازدید: ۴۲۳۵
بنابر اعلام مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ممنوعیت تبلیغات واحدهای صنفی بدون پروانه کسب به همه رسانه‌ها ابلاغ شده است.

بنابر اعلام مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، ممنوعیت تبلیغات واحدهای صنفی بدون پروانه کسب به همه رسانه‌ها ابلاغ شده است.

 

به گزارش روابط عمومی اتحادیه صنف رستوران‌داران تهران، محمد حیدری، مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به نامه رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران اعلام کرد که غیرمجاز بودن چاپ آگهی‌های تبلیغاتی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب به همه رسانه‌های چاپی ابلاغ شده و آنها ملزم به رعایت آن هستند.

 

حیدری در نامه خویش آورده است: « با احترام به نامه شماره 182504/96 مورخ 21 مرداد 1396 درخصوص چاپ و انتشار آگهی‌های مربوط به واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب در برخی رسانه‌های چاپی به اطلاع می‌رساند غیرمجاز بودن چاپ آگهی‌های تبلیغاتی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب به همه رسانه‌های چاپی ابلاغ شده و آنها ملزم به رعایت آن هستند».

 

مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد: « ضرورت دارد به‌منظور اجرای ضوابط در مورد این قبیل آگهی‌ها، در صورت مشاهده هر نوع تخلفی، مصادیق و مستندات لازم را برای رسیدگی ارسال تا اقدام لازم صورت پذیرد».

 

بر این اساس سیدعلی‌اصغر میرابراهیمی، رییس اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران با اشاره به تبصره 3 ماده 17 قانون نظام صنفی اظهار داشت: برخی واحدهای صنفی رسته غذا که دارای پروانه کسب از اتحادیه‌های صنفی اغذیه‌فروشان و مواد غذایی(فست‌فود)، کبابی، حلیم و آش‌پزندگان، چلوکبابی و چلوخورش، قهوه‌خانه‌داران، تالارهای پذیرایی، هتلداران و آبمیوه و بستنی‌فروشان هستند و از سویی برخی از فعالان این صنف و رسته (ثابت و سیار) که از هیچ یک از اتحادیه‌های مرتبط دارای پروانه کسب نیستند با بهره‌گیری از کلمه و عنوان «رستوران» به روش‌های مختلف اقدام به نشر و چاپ آگهی در رسانه‌های چاپی و دیجیتال کرده و با فریب افکار عمومی و انحراف ذهن شهروندان، غذای تولیدی خود را می‌فروشند.

 

میرابراهیمی با بیان اینکه این کار علاوه‌بر بروز آثار زیان‌بار بهداشتی در جامعه، مردم را دچار سوءتفاهم کرده و شهروندان را نسبت به صنف رستوران بی‌اعتماد می‌کند، تصریح کرد: از این پس چنانچه هر واحد صنفی بدون پروانه کسب از این اتحادیه به هر نحو از عنوان رستوران برای آگهی‌های تبلیغاتی خود استفاده کند به وزارت ارشاد معرفی می‌شود تا برابر قانون با آن برخورد شود.

 

وی خاطر نشان کرد: جا دارد روسای اتحادیه‌های همگن یاد شده در بالا چنانچه اعضای صنف آنها از کلمه رستوران استفاده کرده و می‌کنند، در اقدامی هماهنگ و به سرعت از آنها بخواهند کلمه رستوران را از تابلوها و عنوان خود حذف کنند.

پیوندها

تمام حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به اتحادیه صنف دارندگان رستوران و سلف‌سرویس‌های تهران می باشد و هرگونه کپی برداری پیگرد قانونی به همراه دارد.
© rst-teh.ir All rights reserved 2016